Mac User Group Argentina  
Inicio Usuarios Leé que no muerden!!! El que busca, encuentra Registrarse Facebook
Retroceder   Mac User Group Argentina > Mac > Hardware
Respuesta
Herramientas Desplegado
No Leído 29/08/07, 15:00:43   #1
Zoilo Sagaz
Nuevo Miembro

Agradeció: 0 veces
Agradecimientos: 0 veces en 0 posts
Zoilo Sagaz
Predeterminado

Hola que tal? Soy nuevo en el foro y en todo el universo Mac. Hace poco compre una macbook pero a la hora de armarla tuve que ahorrar en espacio, y el disco de 80G que elegi casi que solo me sirve para el safari. Ahora estuve vendiendo unas cosas y tengo un pequenio capital para cambiar el disco duro interno. Justamente buscando informacion del tema me tope con el foro, y estuve leyendo pero no encontre un tratamiento del tema, asi que les queria preguntar, si alguno sabe, o puede interpretar. ?Que disco es conveniente para mi computadora?, ya sea por las especificaciones o por que la marca sea conocida por ser muy confiable o por ser un fraude. La verdad que no manejo ni uno de esos codigos y tengo muchas ganas de empezar a aprovechar la maquina, me siento con una ferrari con un tanque de nafta de diez litros.

Mi mac es

Model Name: Mac
Model Identifier: MacBook2,1
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache (per processor): 4 MB
Memory: 2 GB
Bus Speed: 667 MHz

y los discos que me llamaron la atencion por internet son.

Home > Storage/Drives > MobileStor Performance Drives > MCE 250GB/5400RPM MobileStor Performance Hard Drive Solution for MacBook Pro, MacBook

Item No.: MSP250GX
Price: $279.00

Stock Level: Orders placed today are scheduled to ship in 7-10 business days.

Quantity in Basket:none
Replace the included USB 2.0/eSATA enclosure with a Portable FireWire 800/USB 2.0 Enclosure for your old internal hard drive [+$89] Save $10 off regular price!
Quantity:
Your MacBook Pro and MacBook are high performance machines that deserve only the very highest performance hard drives available today. For that reason, the MCE MobileStor Performance™ Hard Drive Upgrade Solution was designed around only ultra-high performance 2.5" SATA hard drives and not only delivers the drive, but also a high performance portable 2.5" SATA enclosure with both eSATA and USB 2.0 ports for your original drive. Also included is SuperDuper! cloning/backup software, all the tools necessary to perform the upgrade, as well as an illustrated installation manual. Not a single piece of additional gear is required to perform the upgrade and transfer your data from the original drive to the new one. Plus you get a portable enclosure for your original SATA drive to use for backing up or for general storage to boot!
A Hard Drive Upgrade with Everything You Need to Get the Job Done Right!

Features

All-in-one hard drive upgrade solution means you have everything you need to get the job done quickly and correctly.
High-performance drives that are able to keep up with the way you work.
Higher-capacity drives to store your ever growing MP3, photo and video libraries.
Portable hard drive enclosure allows you to use your original internal hard drive as a backup or secondary drive.
Super-lightweight hard drive enclosure makes it easy to take it with you wherever you and your laptop go.
Award -winning SuperDuper! disk copy and cloning program makes creating a fully bootable* backup painless.
Specifications

Hard Drive
Interface Serial ATA 1.5 Gbps
Capacity1 250 MB
Sector size 512 bytes
Performance
Data buffer2 8 MB
Rotational speed 5,400 RPM
Media transfer rate (max) 530 Mbps
Interface transfer rate (max) 150 MBps
Latency (average) 5.6 ms
Read Seek time (typical) 12 ms
Reliability
Read Error rate (non-recoverable) 1 sector in 1014 bits
MTBF 330,000 POH
Warranty 3 years
Power
Voltage +5 V
Spin Up (max) 4.5 W
Seek3 (typical) 2.2 W
Read/Write On-Track (typical) 2.0 W
Idle (typical) 0.6 W
Standby 0.25 W
Sleep (typical) 0.20 W
Acoustics (Average Sound Power)
Idle 2.4 Bel
Random Read/Write 2.6 Bel
Physical
Dimensions H (0.37 in) x W (2.75 in) x D (3.94 in)
Weight (max) 3.5 ounces
Environmental
Temperature 5 to 55 °C operating, -40 to 70 °C non-operating
Relative humidity (non-condensing) 5 to 90% operating, 5 to 95% non-operating
Shock (half sine wave) 325 G/2 ms pulse operating, 1000 G/1 ms pulse non-operating
Vibration (swept sine) 1 Go-p operating 10~500Hz, 3 Go-p non-operating 500~800Hz
MB equals one million bytes when referring to hard drive capacity; accessible capacity may be less.
Upper 128 KB is used for firmware.
30% duty cycle, random seek.
Specific application environments such as temperature and duty cycle will affect the overall reliability rates.

Enclosure

Interface:
Internal: Serial ATA (SATA)
External: (1) USB 2.0 and (1) eSATA
Net Weight: 2.5 ounces (enclosure only)
Dimensions (H x W x D): 0.75 x 3.0 x 5.2 inches
Warranty: 1 year
Requirements

Sign In

Home > Storage/Drives > MobileStor Performance Drives > MCE 250GB/5400RPM MobileStor Performance Hard Drive Solution for MacBook Pro, MacBook

Item No.: MSP250GX
Price: $279.00

Stock Level: Orders placed today are scheduled to ship in 7-10 business days.

Quantity in Basket:none
Replace the included USB 2.0/eSATA enclosure with a Portable FireWire 800/USB 2.0 Enclosure for your old internal hard drive [+$89] Save $10 off regular price!
Quantity:
Your MacBook Pro and MacBook are high performance machines that deserve only the very highest performance hard drives available today. For that reason, the MCE MobileStor Performance™ Hard Drive Upgrade Solution was designed around only ultra-high performance 2.5" SATA hard drives and not only delivers the drive, but also a high performance portable 2.5" SATA enclosure with both eSATA and USB 2.0 ports for your original drive. Also included is SuperDuper! cloning/backup software, all the tools necessary to perform the upgrade, as well as an illustrated installation manual. Not a single piece of additional gear is required to perform the upgrade and transfer your data from the original drive to the new one. Plus you get a portable enclosure for your original SATA drive to use for backing up or for general storage to boot!
A Hard Drive Upgrade with Everything You Need to Get the Job Done Right!

Features

All-in-one hard drive upgrade solution means you have everything you need to get the job done quickly and correctly.
High-performance drives that are able to keep up with the way you work.
Higher-capacity drives to store your ever growing MP3, photo and video libraries.
Portable hard drive enclosure allows you to use your original internal hard drive as a backup or secondary drive.
Super-lightweight hard drive enclosure makes it easy to take it with you wherever you and your laptop go.
Award -winning SuperDuper! disk copy and cloning program makes creating a fully bootable* backup painless.
Specifications

Hard Drive
Interface Serial ATA 1.5 Gbps
Capacity1 250 MB
Sector size 512 bytes
Performance
Data buffer2 8 MB
Rotational speed 5,400 RPM
Media transfer rate (max) 530 Mbps
Interface transfer rate (max) 150 MBps
Latency (average) 5.6 ms
Read Seek time (typical) 12 ms
Reliability
Read Error rate (non-recoverable) 1 sector in 1014 bits
MTBF 330,000 POH
Warranty 3 years
Power
Voltage +5 V
Spin Up (max) 4.5 W
Seek3 (typical) 2.2 W
Read/Write On-Track (typical) 2.0 W
Idle (typical) 0.6 W
Standby 0.25 W
Sleep (typical) 0.20 W
Acoustics (Average Sound Power)
Idle 2.4 Bel
Random Read/Write 2.6 Bel
Physical
Dimensions H (0.37 in) x W (2.75 in) x D (3.94 in)
Weight (max) 3.5 ounces
Environmental
Temperature 5 to 55 °C operating, -40 to 70 °C non-operating
Relative humidity (non-condensing) 5 to 90% operating, 5 to 95% non-operating
Shock (half sine wave) 325 G/2 ms pulse operating, 1000 G/1 ms pulse non-operating
Vibration (swept sine) 1 Go-p operating 10~500Hz, 3 Go-p non-operating 500~800Hz
MB equals one million bytes when referring to hard drive capacity; accessible capacity may be less.
Upper 128 KB is used for firmware.
30% duty cycle, random seek.
Specific application environments such as temperature and duty cycle will affect the overall reliability rates.

Enclosure

Interface:
Internal: Serial ATA (SATA)
External: (1) USB 2.0 and (1) eSATA
Dimensions (H x W x D): 0.75 x 3.0 x 5.2 inches
Warranty: 1 year
Requirements

Hard Drive
MacBook or MacBook Pro
Mac OS 10.4.5 or later
Enclosure
Hard Drive from MacBook or MacBook Pro
Intel or PowerPC-based Mac
Mac OS 10.2.6 or later
(2) available USB 2.0 ports or (1) available USB 2.0 port and (1) avaialble eSATA port
Package Contents
Hard Drive for MacBook or MacBook Pro
SuperDuper! Disk Copy Program (Trial version)
MCE Hard Drive Installation Kit
External SATA Hard Drive Enclosure Kit with USB 2.0 and eSATA Interface
* A backup on a hard drive installed in the external hard drive enclosure included in this package is bootable only on an Intel-based Mac.

MObilstor perfomance a 279.00 dolares
MCE 250GB/5400RPM MobileStor Performance Hard Drive Solution for MacBook Pro, MacBook
http://store.mcetech.com/Merchant2/m...roduct_Count=4

Seagate Barracuda 7200.10 750GB PATA Internal Hard Drive ST3750640A a 244.99 dolares
http://www.onsale.com/shop/detail~dp...ard+Drive.aspx

Cualquier tipo de sugerencia, recomendacion, consejo etc. Sera mas que bienvenido y agradecido.

Saludos, suerte.
Zoilo Sagaz no está en línea   Responder Con Cita
No Leído 30/08/07, 02:05:50   #2
changuex
Veterano

Agradeció: 44 veces
Agradecimientos: 360 veces en 259 posts
changuex
Predeterminado

Mirá en www.macsales.com yo compré uno de 160Gb para la MacBook a maso USD 106...
Pregunta, ya te queda chico el HD de 80Gb?, para que usas la MAC? cómo casí solo me sirve para el Safari?

Saludos, El Changuex

No Leído 30/08/07, 03:26:35   #3
FedesssMG
Veterano

Agradeció: 331 veces
Agradecimientos: 978 veces en 587 posts
FedesssMG is an unknown quantity at this point
Predeterminado

Yo hace años que estoy con un disco de 80 GB, jaja!!! Igual, si es entre los dos que decís, me quedo con el Seagate...
"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished..."
________
Fedesss MG
FedesssMG no está en línea   Responder Con Cita
No Leído 30/08/07, 03:28:03   #4
macton
Veterano

Agradecimientos: 0 veces en 0 posts
macton
Predeterminado

Antes que nada, te recomendaria que busques discos rigidos de notebook y que no te los vendan bajo el lema "son para MacBook" ... "funcionan en equipos Mac"... porque los discos son los mismos para cualquier marca y vas a encontrar mas lugares y mejores precios.

Marcas conocidas: Seagate, Maxtor ... hay mas... pero cada uno podria explicarte experiencias distintas con cada marca.

¿Es muy necesario cambiarles el HD interno? ¿no te conviene comprarte un case externo con un disco normal, que tienen mayor capacidad a menor precio?

AGREGO: de los links que pusiste el 2do es de un disco de 3 1/2 pulgadas, no es para notebook.
No Leído 03/09/07, 21:59:23   #5
milo
Miembro

Agradecimientos: 2 veces en 2 posts
milo
Predeterminado

MobileStor no me suena para nada...

Busca algun Seagate / Western Digital de 2.5", cualquiera te tiene que funcionar.

Personalmente actualice mi macbook con un Seagate Momentus ST9120821AS de 120GB. Hace un a#o que hice la instalacion y no tuve problemas todavia.
milo no está en línea   Responder Con Cita
No Leído 04/09/07, 16:38:06   #6
alfonso
Veterano

Agradeció: 146 veces
Agradecimientos: 122 veces en 70 posts
alfonso
Predeterminado

Cita:
Empezado por changuex
Mirá en www.macsales.com yo compré uno de 160Gb para la MacBook a maso USD 106...
Pregunta, ya te queda chico el HD de 80Gb?, para que usas la MAC? cómo casí solo me sirve para el Safari?

Saludos, El Changuex
una consulta sobre este tema.
Lo compraste online y te lo enviaron a Argentina?
me da curiosidad el tema de los costos, la aduana, tiempo de envio, etc.
gracias!
alfonso no está en línea   Responder Con Cita
Respuesta

Tags
consulta, disco, duro, interno, macbook, para

Herramientas
Desplegado

Normas de Publicación
No puedes escribir temas nuevos
No puedes escribir respuestas
No puedes utilizar adjuntos
No puedes editar tus mensajes

BB code is habilitado
Las caritas están habilitado
Código [IMG] está habilitado
Código HTML está deshabilitado
Saltar a Foro

La franja horaria es GMT. Ahora son las 09:49:41.

2014